جوانسازی، حجم دهی و آبرسانی پوست با تزریق مزوژل جالپرو

عوامل متعددی از جمله افزایش سن، وجود دارند که می‌توانند باعث ایجاد چین و چروک، فرورفتگی‌ها و مشکلات پوستی شوند. اگرچه نمی‌توان از پیری جلوگیری کرد اما برخی از روش‌های پزشکی کم تهاجمی وجود دارند که نتایج فوری و ماندگاری را ارائه می‌دهند و با کمک آن‌ها می‌توان علائم پیری را بهبود بخشید.

یکی از این روش‌ها “تزریق مزوژل جالپرو” است که راهی مؤثر و سریع برای جوان‌تر شدن پوست، بدون جراحی است. تزریق این محلول باعث بهبود بافت پوست، روشن شدن پوست، به حداقل رسیدن چین و چروک، درخشندگی، لیفت، حجم دهی و آبرسانی پوست می‌شود.

در کلینیک دکتر پرستو مهدویه جوانسازی و رفع مشکلات پوست به روش‌های مختلفی ارائه می شود که جوانسازی، حجم دهی و آبرسانی پوست با تزریق مزوژل جالپرو یکی از این خدمات است و در محیطی ایمن و بهداشتی برای زیباجویان محترم ارائه می‌گردد.

مزوژل جالپرو چیست

مزوژل جالپرو چیست

JALUPRO نام تجاری محصولات شرکت Professional Derma است که در سوئیس مستقر بوده و محصولات زیبایی با کیفیت بالا تولید می‌کند. مزوژل جالپرو یکی از جمله محصولات این شرکت بوده و دارای نشان بهداشتی CE اروپا است.

مزوژل جالپرو یک ژل تزریقی قابل جذب است که از ترکیب مبتکرانه هیالورونات سدیم با افزودن اسیدهای آمینه (گلیسین، ال-لوسین، ال-پرولین و ال-لیزین) ساخته شده است. این ترکیبات دارای اثر بخشی سریعی بوده و موجب جوانسازی، درخشندگی، حجم دهی و آبرسانی پوست می‌شود.

مزوژل جالپرو چگونه باعث جوانسازی پوست می‌شود

اساس عملکرد مزوژل جالپرو بر تغذیه بافت همبند در زیر لایه‌های پوست، که به نام فیبروبلاست شناخته می‌شود، است. فیبروبلاست‌ها وظیفه تولید کلاژن و ترمیم پوست را دارند و رنگ پوست و خاصیت ارتجاعی آن را تضمین می‌کنند؛ اما به مرور زمان و با افزایش سن یا دلایل دیگر نظیر: عادات غذایی، سیگار کشیدن، فعالیت بدنی شدید، قرارگرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید و … فعالیت فیبروبلاست‌ها کاهش می‌یابد که در نتیجه آن پوست پیر شده و حجم، درخشندگی، رنگ و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و متعاقباً چین و چروک و خطوط در پوست ظاهر می‌شود.

فیبروبلاست‌ها با یک حمایت تغذیه‌ای اسیدهای آمینه(گلیسین، ال-لوسین، ال-پرولین و ال-لیزین)، کلاژن تولید می‌کنند که برای جبران کاهش فعالیت آن‌ها، ضروری هستند و هر چه قدر اسیدهای آمینه موجود در مناطق مورد نظر بیشتر باشد، حیات سلولی بیشتر شده و تعداد آن‌ها افزایش می‌یابد و در نتیجه سلول‌های پوست سالم‌تر خواهند بود.

اسیدهای آمینه موجود در مزوژل جالپرو به فیبروپلاست‌ها کمک می‌کنند تا کلاژن مورد نیاز برای جوانسازی و بازسازی پوست را تولید کنند و به این ترتیب پوست خود را به طور طبیعی و بدون هیچ‌گونه روش تهاجمی ترمیم می‌کند.

علاوه بر این هیالورونات سدیم موجود در مزوژل جالپرو مشابه اسید هیالورونیک طبیعی تولید شده در بدن است که با خاصیت حجم دهی و آبرسانی که دارد، بلافاصله پس از تزریق، به بازگرداندن حجم از دست رفته پوست کمک کرده و موجب کاهش فرورفتگی‌های حاصل از جای زخم و چین و چروک می‌شود.

مزوژل جالپرو چگونه باعث جوانسازی پوست می شود
انواع مزوژل جالپرو

انواع مزوژل جالپرو

دو نوع مزوژل جالپرو وجود دارد که عبارتند از : مزوژل Classic و مزوژل HMW

مزوژل Classic

این مزوژل بیشتر برای افراد جوانی استفاده می‌شود که اولین علائم پیری در پوست آن‌ها مشاهده شده یا برای جلوگیری از آن‌ها.

مزوژل HMW

این مزوژل حاوی غلظت بالاتری اسید هیالورونیک است و برای افراد مسن که دارای چین و چروک عمیق‌تری هستند، برای زخم‌های عمیق و برای پوست‌های بسیار خشک که نیاز به رطوبت بالایی دارند استفاده می‌شوند.

نواحی قابل درمان با مزوژل جالپرو

  • صورت
  • گردن
  • دکلته
  • زیربغل
  • شکم
  • پشت دست‌ها
  • داخل ران‌ها
  • ناحیه زانوها
نواحی قابل درمان با مزوژل جالپرو

سؤالات متداول

مزوژل جالپرو روشی غیرتهاجمی و غیرجراحی برای جوانسازی پوست است که با تزریق انجام می‌شود.

جلسات درمانی مورد نیاز با توجه به پوست شما و شدت مشکلات آن در روز مشاوره طی یک برنامه درمانی ارائه خواهد شد. اما به طور کلی می‌توان گفت:

  • برای تزریق جالپرو کلاسیک به 3 جلسه درمانی با فاصله 10 روز نیاز دارید.
  • و برای تزریق جالپرو HMW به 2 جلسه درمانی با فاصله 20 روز نیاز دارید.

بسته به ناحیه درمان، مزوژل جالپرو را می‌توان در عرض 30 الی 45 دقیقه تکمیل کرد.

تنها پس از یک بار درمان، متوجه نتایج فوری آن خواهید شد و ظاهری جوان‌تر، لطیف‌تر و برجسته‌تر، پوستی مرطوب‌تر و کمی چاق مشاهده خواهید کرد که با ادامه تولید کلاژن، پس از درمان‌های بعدی، نتایج بهتری خواهید دید.

نتایج می‌تواند تا شش ماه دوام داشته باشد، با این حال یک درمان ماهانه می‌تواند نتایجی را ارائه دهد که فراتر از چارچوب زمانی معمول باقی بماند.

برای تزریق مزوژل جالپرو از میکرو سوزن‌های بسیار ظریف استفاده می‌شود، که استفاده از آنها عمل تزریق را عملاً بی درد و قابل تحمل برای زیباجو می‌کند، اما با توجه به اینکه آستانه درد در افراد متفاوت است، ممکن است بسته به نظر پزشک از بی حسی موضعی استفاده شود.

اگرچه این محلول تزریقی تا حدی از ترکیبات موجود در بدن انسان تشکیل شده و بسیار ایمن است اما ممکن است عوارض جانبی رایجی که در هر تزریقی رخ می‌دهد نظیر: درد، قرمزی، تورم، خارش و کبودی اتفاق بیفتد که این عوارض معمولاً در عرض چند روز پس از تزریق ناپدید می‌شوند.

شما می‌توانید بلافاصله پس از درمان بیشتر فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید؛ اما تمام مراقبت‌های بعد از درمان، در همان روز درمان در کلینیک دکتر پرستو مهدویه برای زیباجویان محترم شرح داده خواهد، ولی به طور کلی می‌توان گفت توصیه‌های زیر را باید در نظر بگیرید:

  • از حرکت یا ماساژ قابل توجه ناحیه تحت درمان خودداری کنید. مگر اینکه توسط کلینیک تجویز شده باشد.
  • به مدت 24 ساعت از ورزش‌های شدید خودداری کنید.
  • به مدت 72 ساعت از آفتاب یا گرمای شدید مثل اتاق‌های بخار و سونا خودداری کنید.
  • از مصرف زیاد نمک برای جلوگیری از تورم زیاد خودداری کنید.
  • اگر تورم دارید، می‌توانید در هر ساعت، به مدت 15 دقیقه از کمپرس یخ استفاده کنید.

به محض ظاهر شدن اولین علائم پیری می‌توان از مزوژل جالپرو استفاده کرد تا چین و چروک و خطوط را از بین برده و پوست را بهبود بخشد.

تحقیقات نشان داده است که مزوژل جالپرو روشی ایمن برای اکثر افراد است، با این حال برخی افراد به خاطر منع مصرف نباید تحت درمان این مزوژل قرار گیرند که می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بانوانی که باردار یا شیرده هستند.
  • افرادی که از هر نوع اختلال خونریزی رنج می‌برند.
  • افرادی که به هیالورونات سدیم و یا سایر اجزای این مزوژل حساسیت دارند.

تفاوت مزوژل و مزوتراپی در غلظت بالای هیالورونیک اسید است که در مزوژل، 15 درصد می‌باشد، در حالی که غلظت اسید هیالورونیک در مزوتراپی 1 تا 3 درصد است. غلظت بالای هیالورونیک اسید در مزوژل باعث می‌شود که آب بیشتری در فضای بین سلولی سلول‌ها باقی بماند و پوست بعد از تزریق مزوژل شفاف‌تر و جوان‌تر شود.

بله از مزوژل جالپرو می‌توان به عنوان درمان کمکی در کنار سایر روش‌های زیبایی و جوانسازی پوست نظیر میکرودرم ابریژن، آر اف فرکشنال(فرکانس رادیویی)، تزریق بوتاکس و تزریق فیلر و … هم به کار برد.

پروژه‌های مرتبط