جوانسازی و رفع مشکلات پوست و صورت با روش مزوتراپی

به طور طبیعی با بالا رفتن سن و گاهی به دلایل ژنتیکی پوست طراوت و شادابی خود را از دست داده و چین و چروک‌هایی در آن ایجاد می‌شود، و یا حتی گاهی اوقات بیماری‌های پوستی و عوامل محیطی از جمله تابش مستقیم نور خورشید، تغذیه نامناسب، آلودگی هوا و غیره باعث ظاهر شدن لکه‌هایی در پوست می‌شود.

با توجه به اینکه پوست انسان اساسی‌ترین نقش را در زیبایی و ظاهر او دارد، افراد همواره به دنبال راه کارهایی برای رفع این مشکلات، جوانسازی و تقویت پوست هستند. یکی از راه‌های بازگرداندن لطافت و شادابی به پوست، روش مزوتراپی است که در کلینیک تخصصی زیبایی دکتر پرستو مهدویه با استفاده از معتبرترین و موثرترین مواد مزوتراپی ارائه می‌گردد.

مزوتراپی چیست

مزوتراپی پوست چه روشی است

مزوتراپی پوست یک روش درمانی است که در آن مواد مغذی از جمله آنزیم‌ها، هورمون‌ها، ویتامین‌ها، عصاره‌های گیاهی … به طور مستقیم به لایه میانی ناحیه مورد نظر از طریق سوزن تزریق می‌شود و در واقع اصطلاح مزو به معنای میانه است به همین خاطر این روش درمانی مزوتراپی نامیده می‎‌شود. مزوتراپی هم می‌تواند یک راه حل مناسب برای کسانی باشد که درصدد بازیابی جوانی پوست خود هستند و هم کسانی که می‎‌خواهند پوست خود را تقویت کنند.

مزوتراپی چگونه باعث جوانسازی پوست می‌شود

اساس و مبنای روش مزوتراپی رفع معضلاتی مانند گردش خون ضعیف و التهاب در ناحیه آسیب دیده است. در این روش ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و سایر مواد مورد نیاز پوست به ناحیه مزودرم تزریق می‌شود. محلول‌های مزوتراپی می‌توانند فرایند بازیابی سلولی در لایه‌های میانی پوست را تحریک کرده و باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین پوست شوند، به این ترتیب پوست طراوت و جوانی خود را بازیابی می‌کند.

مزوتراپی چگونه باعث جوانسازی پوست می شود؟
مزوتراپی-جوانسازی-و-ترمیم-پوست

مناطق مورد درمان

مزوتراپی برای پوست تمام نواحی بدن قابل استفاده است اما برای پوست صورت و گردن مناسب‌تر است.

موارد کاربرد مزوتراپی

  • جوانسازی پوست
  • رفع جای زخم و آکنه
  • لیفت پوست و درمان افتادگی
  • رفع افتادگی پلک چشم
  • افزایش شادابی و طراوت پوست صورت
  • درمان لکه‌های خورشیدی و ملاسما
  • رفع چین و چروک‌های پوست صورت
  • روشن‌کردن پوست و تنظیم رنگدانه‌های موجود در بافت پوست صورت
موارد کاربرد مزوتراپی زیبایی و جوانسازی پوست
بهترین کوکتل های مزوتراپی صورت

در کلینیک دکتر پرستو مهدویه از چه برند مزوتراپی استفاده می‌شود

در مزوتراپی فرمول محلول تزریقی به داخل پوست مهم‌ترین عامل در به دست آوردن نتیجه ایده‌آل و مناسب است از اینرو در کلینیک دکتر پرستو مهدویه از بهترین برندهای داروی مزوتراپی یا کوکتل های مزوتراپی در دنیا استفاده می‌شود که به شرح زیر هستند:

کوکتل مزوتراپی MCCM

کوکتل مزوتراپی MCCM از بهترین و تخصصی‌ترین کوکتل‌ها بوده که محصول کمپانی ام سی سی ام کشور اسپانیا است و با ترکیبات و اثرات درمانی متفاوت ساخته می‌شوند. ترکیبات فعال در این کوکتل‌ها حاوی مواد مغذی هستند که باعث آبرسانی، جوانسازی، ترمیم بافت‌های آسیب دیده، تحریک عملکرد فیبروبلاست و سنتز کلاژن می‌شوند.

کوکتل مزوتراپی INNOAESTHETICS

کوکتل مزوتراپی اینواستتیک ساخت شرکت INNOAESTHETICS اسپانیا با بیش از یک قرن تجربه در توسعه فرمولاسیون محصولات پوستی است. متخصصان این شرکت با تلفیق دانش فنی، دارویی و پشتیبانی علمی محصولاتی را توسعه داده‌اند که برای جلوگیری و درمان انواع تغییرات پوستی بیشترین اثربخشی را دارند.

مراقبت‌های قبل از مزوتراپی

  • در بانوان بهترین زمان انجام مزوتراپی قبل و بعد از دوران قاعدگی است. بهتر است در دوره قاعدگی، مزوتراپی انجام ندهید، تا خون‌مردگی در پوست ایجاد نشود.
  • به مدت 3 روز قبل از مزوتراپی از داروهای رقیق‌کننده خون همچون وارفارین و آسپرین، الکل و دخانیات استفاده نشود.

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی

  • بعد از مزوتراپی صورت تا 7 ساعت از حمام کردن و رفتن به محیط‌ های گرم مانند استخر، حمام داغ، یا شنا کردن و شستن صورت خودداری نمایید.
  • در صورتی که مزوتراپی را برای درمان پف زیر چشم استفاده کرده‌اید، بهتر است به هنگام خواب از یک یا 2 بالشت استفاده کنید.
  • بعد از مزوتراپی برای کاهش تورم می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • بعد از انجام مزوتراپی توصیه می‌شود تا یک هفته از هرگونه اقدامی مانند برنزه کردن، بند انداختن، میکرودرم و ... خودداری کنید.
  • ناحیه تحت درمان را تا چند روز به آرامی ماساژ دهید تا مواد مغذی و ویتامین‌ها به طور کامل به بافت نفوذ کنند.
  • از قرارگرفتن در معرض آفتاب به مدت 48 ساعت پس از درمان و تا زمانی که کبودی فروکش کند، پرهیز نمایید و همیشه از کرم‌های ضدآفتاب استفاده نمایید.
  • ممکن است بعد از مزوتراپی در پوست خشکی و سفتی ایجاد شود که این امر کاملاً طبیعی است و برای رفع آن از مرطوب‌کننده اضافی استفاده نمایید.

سؤالات متداول

مزوتراپی پوست یک روش کم تهاجمی است و بدون جراحی صورت می‌پذیرد.

با توجه به پوست و مشکلات آن، در کلینیک تخصصی زیبایی دکتر پرستو مهدویه به صورت دقیق مشخص می‌گردد که چند جلسه برای کسب نتیجه مطلوب مورد نیاز است، اما به صورت کلی یک دوره 4 الی 8 جلسه‌ای می‌تواند تأثیرگذار باشد.

در بیشتر مواقع، جلسات اول با فاصله یک هفته و جلسات بعدی با فاصله دو هفته تعیین می‌شود. با پیش رفتن روند درمان، هر جلسه می‌تواند به‌صورت ماهانه انجام شود.

وابسته به مورد درمان، 30 دقیقه یا گاهی اوقات زمان بیشتری به خود اختصاص می‌دهد.

در روش مزوتراپی چون تمامی مواد مقوی به صورت مستقیم در پوست تزریق می‌شود، اثر بخشی فراوانی دارد و نتیجه آن بعد از اولین جلسه قابل مشاهده خواهد بود. با این حال، پوست‌هایی که مشکلات بیشتری دارند ممکن است برای دو تا سه جلسه برای به دست آوردن بهترین نتیجه مقاومت کنند.

جوانسازی حاصل از مزوتراپی به اندازه کافی می‌تواند ماندگار باشد اما چون گذر زمان و فرآیند طبیعی پیری متوقف نمی‌شود، یادآوری سالانه و تکرار مزوتراپی می‌تواند به ماندگاری نتایج کمک کند.

مزوتراپی روشی بدون درد و خونریزی است.

مزوتراپی یکی از روش‌های ایمن و تضمین شده است، اما از عوارض احتمالی آن می‌توان به تورم موقتی محل تزریق‌ها و کبودی پراکنده به مدت 1-2 هفته و گاه ایجاد خارش، درد و حساسیت اشاره کرد.

مزوتراپی روشی بدون دوره نقاهت است و فرد بلافاصله می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود برگردد.

در کلینیک دکتر پرستو مهدویه قبل از هر اقدامی پوست شما بررسی می‌گردد تا مشخص شود که آیا روش مزوتراپی مؤثر است یا سایر روش‌های جوانسازی و زیبایی پوست. اما به طور کلی می‌توان گفت مزوتراپی صورت برای هر فرد در سنین ۱۸ تا ۷۵ سالگی می‌تواند مناسب باشد.

پروژه‌های مرتبط