جوانسازی و رفع مشکلات پوست با دستگاه آر اف فرکشنال

با افزایش سن کلاژن پوست کاهش می‌یابد و به ناچار پوست شل شده و چین و چروک‌هایی در صورت پدیدار می‌شود اما ما می‌خواهیم در هر سنی در بهترین ظاهر خود باشیم بدون هیچگونه نشانه‌ای از عمل زیبایی.

اکنون یک درمان کاملا ایمن و کم تهاجم وجود دارد که این نگرانی را برطرف می‌کند و واقعا یک تغییر سریع و واقعی ایجاد می‌کند. ما در کلینیک دکتر پرستو مهدویه خدمات جوانسازی پوست با دستگاه آر اف فرکشنال ارائه می‌دهیم تا پوست خود را دوست داشته باشید و با اعتماد به نفس به آینه نگاه کنید.

جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال چه روشی است؟

آر اف فرکشنال (microneedle fractional RF) یک روش جوانسازی پوست بسیار جدید در دنیاست که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای سفت شدن پوست تأیید شده است. در این روش برای جوانسازی پوست از ترکیب روش میکرونیدلینگ و انرژی فرکانس رادیویی (RF) برای تحریک تولید کلاژن و الاستین استفاده می‌شود.

ترکیب روش میکرونیدلینگ با انرژی فرکانس رادیویی مزایای جوانسازی پوست را فراتر از آنچه که هر یک از درمان‌ها به تنهایی می‌تواند ارائه دهند، به همراه دارد و هم سطح پوست و هم بازسازی عمیق‌تر پوست را ایجاد می‌کند. این درمان با حداقل تهاجم می تواند به سفت شدن و صاف شدن پوست شما کمک کند.

جوانسازی پوست با ار اف فرکشنال
جوانسازی پوست با دستگاه آر اف فرکشنال

دستگاه آر اف فراکشنال چگونه باعث جوانسازی پوست می شود؟

این دستگاه با انتقال انرژی فرکانس رادیویی(به عنوان گرما) از طریق سوزن‌های کوچک به لایه درم(میانی) پوست باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود، کلاژن یک پروتئین مهم ساختاری در بافت پوستی که عامل شادابی، قوام، سفتی و زیبایی پوست می‌شود.

سوزن‌ها و گرما میکرو آسیب‌های دقیقی ایجاد می‌کنند که باعث فعال کردن فرآیند فیبرولازی می‌شوند و به این ترتیب روند بازسازی سلول‌های بدن شما را ایجاد می‌کنند.

این واکنش درمانی طبیعی هم پروتئین‌های ساختاری پوست شما کلاژن و الاستین  را بازسازی می‌کند و هم تولید بیشتر را تحریک می‌کند. با گذشت زمان، پوست شما سفت‌تر، شاداب‌تر و صاف‌تر می‌شود.

موارد کاربرد

  • برطرف کردن چین و چروک و خطوط ریز
  • درمان اسکار آکنه‌های سخت
  • برطرف کردن منافذ بزرگ
  • روشن کردن پوست
  • سفت کردن پوست
  • بهبود رنگ و بافت پوست
  • از بین بردن ترک‌های حاصل از دوران بارداری یا افزایش وزن
  • درمان ترشح بیش از حد چربی پوست
  • درمان تعریق بیش از حد
رفع چین و چروک با روش آر اف فرکشنال

مراقبت‌های قبل از آر اف فرکشنال

  • از دو هفته قبل، از انجام هر درمان پوستی که با استفاده از لیزر باشد، خودداری فرمائید و از داروهای خانواده‌ی NSAIDS مثل ایبوپروفین استفاده نکنید.
  • از یک هفته قبل، پوست را هیدراته نگه داشته و آبرسانی کنید، روزی 8 لیوان آب بنوشید.
  • از 4 روز قبل، استفاده از کرم‌های لایه بردار حاوی ترتینوئین و AHA و BHAها و تمامی اسیدها را متوقف نمایید.
  • طی 4 روز از آفتاب گرفتن، سولاریم و به مدت طولانی در معرض خورشید بودن اجتناب کنید.
  • اگر سابقه تزریق بوتاکس یا جراحی زیبایی پوست مانند بلفاروپلاستی دارید، حتماً به پزشک اطلاع دهید.

مراقبت‌های بعد از آر اف فرکشنال

  • پس از درمان، از استفاده از مواد آرایشی و ماساژ پوست پرهیز کنید.
  • از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
  • برای کاهش التهاب محل درمان و رفع زودتر قرمزی آن، از مرطوب کننده‌های سبک استفاده کنید.
  • تا یک هفته پس از درمان، در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
  • از مصرف الکل و داروهای ضد انعقاد خون تا برطرف شدن التهاب خودداری کنید.

سؤالات متداول

جوانسازی و رفع مشکلات پوست با دستگاه آر اف فرکشنال روشی کم‌تهاجمی برای پوست است که بدون نیاز به آمپول، برش یا هرگونه آسیبی به سطح پوست انجام می‌شود، این بزرگ‌ترین مزیت لیزر فرکشنال است.

این روش نه تنها برای جوانسازی پوست صورت بلکه برای تمام نقاط بدن مانند سینه، دست، بازو و پاها گردن و غبغب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعداد جلسات درمان با توجه به پوست شما توسط پزشک تعیین می‌شود اما به طور کلی 3 الی 4 جلسه می‌باشد.

به طور کلی خود درمان معمولاً حدود 45 دقیقه به طول می‌انجامد، اما بستگی به این دارد که چند ناحیه را تحت درمان قرار داده اید یا اینکه آیا درمان‌های مکمل دارید.

فاصله جلسات 4 الی 6 هفته است. این فاصله با سرعت طبیعی گردش سلول‌های پوست مطابقت دارد.

در این روش از کرم بی‌حس‌کننده موضعی استفاده می‌شود که درمان را عملا بی‌درد می‌کند. احتمالاً شما فشار خفیف و احساس جرقه گاه‌به‌گاه را احساس خواهید کرد که در کلینیک دکتر پرستو مهدویه بلافاصله پس از درمان با میکرونیدلینگ RF، از ماسک آرامش بخش استفاده می‌شود تا پوست را آرام کند و قرمزی را به حداقل برساند.

ممکن است بلافاصله پس از درمان دچار خونریزی و خارش شدید، تورم جزئی یا قرمزی شوید. این عوارض موقتی هستند و باید ظرف چند روز برطرف شوند.

این روش دوره نقاهتی ندارد، اما پس از درمان، شما باید پوست خود را صاف و عاری از هرگونه آرایش به مدت حداقل 4-6 ساعت نگه دارید، چون کانال‌های ریزی در پوست شما ایجاد شده است، بنابراین به هر چیزی که استفاده می‌کنید پذیراتر و حساس‌تر خواهد بود. همچنین از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب، تعریق زیاد و بخار برای چند روز خودداری کنید.

در کلینیک دکتر پرستو مهدویه وضعیت شما بررسی می‌شود تا تعیین شود که آیا داوطلب مناسبی برای جوانسازی پوست با آر اف فراکشنال هستید یا خیر. اما می‌تواند برای انواع پوست و رنگ مفید باشد.
انجام این روش درمانی به بانوان باردار یا شیرده، کودکان زیر 18 سال، بیماران پوستی قابل توجه که عفونت‌هایی از قبیل تبخال را دارا هستند، توصیه نمی‌شود.

پوست شما ممکن است در عرض چند ساعت پس از درمان صاف‌تر و روشن‌تر به نظر برسد، اما نتایج قابل توجه به تولید طبیعی کلاژن بدن شما بستگی دارد، که توسعه آن چند هفته طول می‌کشد. بنابراین شروع به بهبود چند هفته طول می‌کشد و تقریبا 6 ماه بعد از شروع درمان بهترین نتایج را خواهید دید.

مانند سایر درمان‌های غیرتهاجمی، نتایج دائمی نیستند، نتایجی که بعد از یک سری درمان‌ها مشاهده می‌کنید باید حدود شش ماه پس از آخرین درمان شما دوام داشته باشد. اما برای حفظ آن باید 4 تا 6 ماه یادآوری کنید.

در کلینیک دکتر پرستو مهدویه از چه دستگاه آر اف فرکشنالی استفاده می‌شود؟

دستگاه استفاده شده در کلینیک دکتر پرستو مهدویه ویواسه (Vivace) است. Vivace انرژی رادیویی را به میکرونیدلینگ سنتی اضافه می‌کند، بنابراین مزایای تقویت پوست را بیشتر از میکرونیدلینگ به تنهایی ارائه می‌دهد. این درمان به لطف حرارت تولید شده توسط انرژی فرکانس رادیویی، تولید کلاژن بیشتری را تحریک می‌کند، به این معنی که می‌تواند بافت پوست، اسکار آکنه و شل بودن را با سرعت بهتری نسبت به میکرونیدلینگ سنتی بهبود بخشد.

تایید شده توسط FDA

این دستگاه توسط FDA(سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از معتبرترین سازمان‌های نظارتی درمانی) به عنوان یک دستگاه آر اف فرکشنال ایمن برای جوانسازی پوست تایید شده است.

قابلیت تغییر فرکانس

این دستگاه قابلیت تغییر فرکانس ‌ و عمق نفوذ برای حصول نتایج مختلف را دارد. با استفاده از این دستگاه می‌توان عمق و سطح انرژی درمان را با توجه به پوست  کنترل کرد.

نوردرمانی قرمز یا آبی

این دستگاه با استفاده از نور درمانی قرمز یا آبی یک مزیت اضافی برای جوانسازی پوست ارائه می‌دهد. در نور درمانی LED نور قرمز دارای خواص ضد التهابی است و تولید کلاژن را تحریک می‌کند و نور آبی باکتری‌ها را از بین می‌برد.

سری سوزن شخصی

از لحاظ بهداشت و ایمنی کار، این دستگاه دارای سری سوزن منحصر بفرد برای هر شخص است و برای هر فرد به صورت شخصی استفاده می‌شود.

سرم درمانی بهینه

سرم تقویتی استفاده شده سرم سه‌پپتیدی است که حاوی آمینواسیدهای طبیعی آدیپونین و سندرمین است. این سرم مزایای پیشرفته مراقبت از پوست و سیستم بازیابی مناسب با بهبود رنگ و بافت پوست را ارائه می‌دهد.

ماسک درمانی بهینه

ماسک تسکین‌دهنده استفاده شده یک نوآوری بزرگ است که از پپتیدهای Binterin (CD99) در یک مایع خنک‌کننده برای عمل میکرونیدلینگ و لایه‌برداری استفاده می‌کند.

پروژه‌های مرتبط