درمان ریزش مو و تقویت مو با مزوتراپی

متأسفانه ریزش و نازک‌شدن مو مشکلی است که در بین زنان و مردان رایج بوده و زیبایی و اعتماد به نفس آن‌ها را تحت تأثیر قرارمی‌دهد. با توجه به اینکه مو جزء اولین قسمت‌هایی است که تحت تأثیر تغییرات بدن قرار می‌گیرد، عوامل متعددی نظیر: تغییرات هورمونی، استرس، رژیم غذایی نامناسب، داروها، بیماری‌ها و ژنتیک ممکن است باعث ریزش آن ‌شود.

به دلیل اینکه ریزش مو معمولاً یک فرآیند پیشرونده است، مهم است که به محض شروع نازک‌شدن موها اقدامات لازم را انجام دهید. خوشبختانه گزینه‌های درمانی مؤثر و کم‌تهاجمی از جمله: مزوتراپی مو، پی آر پی مو و فیلر مو وجود دارد که باعث درمان ریزش مو و تقویت آن می‌شود.

از اینرو ما در کلینیک دکتر پرستو مهدویه، با ترکیب دانش پزشکی و درمان‌های زیبایی پیشرفته، مزوتراپی مو را که یکی از محبوب‌ترین کاربردهای زیبایی مدرن در مبارزه با مشکلات مختلف مو محسوب می‌شود، با استفاده از معتبرترین و مؤثرترین مواد مزوتراپی برای بازگرداندن اعتماد‌به‌نفس شما ارائه می‌دهیم.

مزوتراپی مو چیست

مزوتراپی مو چیست

مزوتراپی یک نوع درمان است که اصطلاح آن از کلمه مزودرم (لایه میانی پوست یا لایه درم) گرفته‌شده است و اشاره به درمان ریزش مو با هدف قراردادن مسقیم فولیکول‌های مو و تحریک رشد طبیعی آن دارد.

در مزوتراپی تقویت‌کننده‌های مغذی، با کمترین درد به پوست سر(محل قرارگیری فولیکول‌های مو) تزریق می‌شوند که موجب تنظیم پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و سایر سطوح مواد مغذی و فاکتورهای رشد در پوست سر می‌شوند. این فرآیند باعث آبرسانی پوست، از بین بردن عفونت‌ها، افزایش گردش خون، شروع متابولیسم سلولی و تقویت و احیای فولیکول‌های مو شده و تارهای متراکم، حجیم، قوی، بلند و سالم ایجاد می‌کند.

مزوتراپی مو که با نام‌های مزوپلاستی یا مزوهیر نیز شناخته می‌شود، نتایج سریع و فوق‌العاده‌ای در درمان ریزش مو دارد زیرا در این روش، داروها مستقیماً و دقیقاً به میزان لازم در ریشه مو تزریق می‌شوند و در واقع میزان دقیق مواد و عناصر مورد نیاز برای رشد مو با هیچ درمان دیگری قابل تأمین نیست. به همین دلیل است که از مزوتراپی برای درمان بیماری‌های مختلف مو استفاده می‌شود.

موارد کاربرد مزوتراپی مو

تقویت مو

برای کسانی که موهای سالمی دارند، مزوتراپی مو جهت مراقبت از مو و جلوگیری از ریزش آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این افراد مزوتراپی، رشد مو را افزایش داده و فولیکول‌هایی را که در فاز استراحت چرخه رشد مو باقی مانده‌اند، فعال می‌کند. به این ترتیب ریزش مو به تعویق می‌افتد و فاز فعال رشد آن‌ها طولانی‌تر می‌شود؛ موها انعطاف‌پذیرتر و براق‌تر شده و از سفیدشدن زودرس موها جلوگیری می‌شود.

درمان موهای آسیب دیده

در افرادی که موهای آن‌ها آسیب دیده و ریزش مو دارند، مزوتراپی مو برای تحریک فاز فعال رشد مو، بهبود ساختار مو، از بین‌بردن موهای سفید، افزایش ترشح چربی‌های طبیعی از غدد چربی پوست سر و تقویت ماهیچه‌های آن مورد استفاده قرار می‌گیرد که در نتیجه آن، مو سلامتی خود را باز می‌یابد.

درمان ریزش مو در اثر بیماری خاص

اگر ریزش مو به دلیل بیماری‌های داخلی مختلف باشد، مزوتراپی مو جهت توقف روند ریزش مو صورت می‌گیرد و باعث رشد مجدد مو می‌شود.

بهبود نتایج کاش مو

مزوتراپی مو برای بهبود نتایج کاشت مو مفید است و می‌توان از آن به سه روش استفاده کرد:

  • قبل از کاشت مو: برای بهبود جریان خون در پوست سر
  • بلافاصله پس از کاشت مو: برای درمان ادم یا تورم
  • چند روز پس از کاشت مو: برای بهبود بهتر زخم‌ها و همچنین تقویت گرافت‌ها
موارد-کاربرد-مزوتراپی-مو

در کلینیک دکتر پرستو مهدویه از چه مواد مزوتراپی مو استفاده می‌شود

بهترین کوکتل مزوتراپی مو

با استفاده از یک کوکتل تخصصی، قطعاً پوست سر می‌تواند بهتر تقویت شود و بهبود پیدا کند؛ از این رو ما در کلینیک دکتر پرستو مهدویه از بهترین و معتبرترین مواد مزوتراپی مو که دستیابی به حداکثر نتایج و رهایی از مشکلات موجود کمک می‌کند، استفاده می‌کنیم:

کوکتل مزوتراپی مو INNOAESTHETICS

کوکتل مزوتراپی مو اینواستتیک ساخت شرکت INNOAESTHETICS اسپانیا بوده که در زمینه تولید محصولات حرفه‌ای با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی با بیش از یک قرن تجربه پیشرو بوده است.

کوکتل مزوتراپی مو HAIR VITAL اینواستتیک دارای ترکیباتی است که ویژه درمان ریزش موی زنان بوده و موجب تغذیه و تحریک فولیکول مو، تقویت مو و رشد موهای جدید می‌شود. همچنین با مهار تشکیل DHT به طبیعی شدن چرخه رویش مو کمک می‌کند. این کوکتل برای درمان ریزش مو غیر اندروژنیک مناسب می‌باشد.

کوکتل مزوتراپی HAIR LOSS CONTROL اینواستتیک دارای ترکیباتی است که جهت درمان ویژه ریزش موی مردانه استفاده می‌شود و با اتساع رگ‌های خونی اطراف فولیکول‌های مو سبب بهبود ورود مواد مغذی به ریشه مو و محکم شدن ریشه مو می‌گردد، همچنین با مهار تشکیل DHT به طبیعی شدن چرخه رویش مو کمک می‌کند. این محلول جهت درمان ریزش مو اندروژنیک و درمان آلوپسی مناسب می‌باشد.

کوکتل مزوتراپی مو MCCM

کوکتل مزوتراپی مو MCCM ساخت کشور اسپانیا بوده و برای پوست سر طراحی شده است. ترکیبات موجود در این کوکتل نظیر: گلوتاتيون، پانتنول، بيوتين و ارگانيک سيليکون مواد مغذی که موجب تقویت و تغذیه فولیکول مو می‌شود، را فراهم می‌کند و با تحریک کردن متابولیسم سلولی ریزش مو را درمان و رشد موهای جدید را تقویت می‌کند.

مراقبت‌های قبل از مزوتراپی مو

  • در بانوان بهترین زمان انجام مزوتراپی قبل و بعد از دوران قاعدگی است، بهتر است در دوران قاعدگی مزوتراپی انجام ندهید تا خون‌مردگی در پوست ایجاد نشود.
  • به مدت 3 روز قبل از مزوتراپی از داروهای رقیق‌کننده خون همچون وارفارین و آسپرین، الکل و دخانیات استفاده می‌شود.

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی مو

  • بعد از مزوتراپی مو تا 4 روز از حمام کردن و رفتن به محیط‌ های گرم مانند استخر، حمام داغ و یا شنا کردن خودداری نمایید.
  • بعد از مزوتراپی برای کاهش تورم می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • ناحیه تحت درمان را به آرامی ماساژ دهید تا مواد مغذی و ویتامین‌ها به طور کامل به بافت نفوذ کنند.

سؤالات متداول

مزوتراپی مو روشی غیرجراحی و غیرتهاجمی است که بدون بیهوشی انجام می‌پذیرد.

تعداد جلسات با توجه به شدت و نوع مشکل توسط متخصص زیبایی تعیین می‌شود. اما به طور کلی برای دریافت نتایج بهینه یک دوره 3 الی 15 جلسه توصیه می‌شود.

در ابتدا، هر 7 تا 10 روز یکبار تزریق انجام خواهد شد؛ اگر پوست شما شروع به بهبود کرد، درمان‌ها هر دو هفته یک بار یا یک بار در ماه انجام خواهد شد.

تزریق مزوتراپی مو حدود 40 دقیقه طول می‌کشد.

نتایج ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما حتی پس از اولین جلسه نتیجه قابل مشاهده خواهد بود و موها به تدریج احیا شده و ظاهری سالم به دست می‌آورند، با این حال نتایج قابل توجه را می‌توان تنها پس از 3 تا 4 هفته به دست آورد.

ماندگاری نتایج حاصل از مزوتراپی مو 12 الی 18 ماه خواهد بود. اما علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی سالم، برای اطمینان از پایداری نتایج جلسات یادآوری هر 3 ماه یکبار توصیه می‌گردد.

مزوتراپی مو عملا بدون درد خواهد بود اما احساس درد به آستانه درد افراد بستگی دارد.

  • افرادی که به دلیل بیماری‌هایی دچار ریزش مو می‌شوند.
  • افراد مبتلا به دیابت، هپاتیت، هموفیلی، ایدز و غیره.
  • افرادی که به دلیل داروهای خاص مانند داروهای شیمی درمانی ریزش مو دارند و پس از پایان دوره درمان مزوتراپی می‌کنند.
  • افرادی که به دلیل مشکلات ژنتیکی از کیفیت موی خوبی برخوردار نیستند.
  • در مردان بالای 40 سال یا افراد مبتلا به طاسی شدید آندروژنی
  • در زنان بالای 60 سال یا افراد مبتلا به طاسی آندروژنیک
  • زنان حامله

مزوتراپی مو چنانچه توسط متخصص باتجربه و در کلینیک معتبر انجام شود، بی‌خطر و بدون عوارض خواهد بود. ممکن است در برخی از افراد اثرات جانبی از جمله: درد در نواحی تزریق شده، خارش یا ظاهر پوسته پوسته‌شدن دیده شود.

بعد از مزوتراپی به مدت 4 روز نباید موهای خود را بشویید و به استخر و سونا بروید، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید باید به مدت 2 الی 3 روز خودداری شود و تا تا زمان بهبودی کامل، روی نواحی تزریق ماساژ داده نشود.

پروژه‌های مرتبط