لاغری موضعی، رفع سلولیت و جوانسازی پوست با دستگاه روبولکس

رسیدن به تناسب‌اندام همیشه خواسته اکثر افراد بوده و برای دستیابی به آن شروع به فعالیت‌های ورزشی و رژیم‌های لاغری می‌کنند، اما با این حال گاهی اوقات ممکن است افراد فقط در نواحی خاصی از بدن تجمع چربی داشته باشند که با ادامه پیروی از رژیم غذایی برای از بین‌بردن آن‌ها، تناسب‌اندام سایر نواحی بدن که چاق نیستند، از بین برود.

علاوه بر این نوع خاصی از چربی‌ها به نام سلولیت در بدن و به ویژه در بانوان وجود دارند که حتی با رژیم غذایی و ورزش طولانی‌مدت هم رفع نمی‌شوند یا به سختی رفع می‌شوند. در این میان روش‌های مختلف تهاجمی و غیرتهاجمی برای خلاص‌شدن از شر آن‌ها وجود دارد، اما برخی از این روش‌ها مانند لیپوساکشن علیرغم تخلیه چربی باعث شل‌شدن و افتادگی پوست می‌شود.

در این میان نیز دستگاه‌های پیشرفته‌ای مانند روبولکس وجود دارند که با هم افزایی 4 فناوری، علاوه بر از بین بردن چربی‌های انباشته‌شده و سلولیت باعث جوانسازی پوست نیز می‌گردند. از اینرو ما در کلینیک دکتر پرستو مهدویه تصمیم گرفتیم خدمات لاغری موضعی و جوانسازی پوست با دستگاه روبولکس را در محیطی استریل برای زیباجویان ارائه دهیم.

دستگاه روبولکس چیست و چگونه باعث لاغری موضعی و جوانسازی پوست می‌شود

دستگاه روبولکس(ROBOLEX) دستگاهی است که با ترکیب قدرتمند 4 تکنولوژی به طور همزمان، با ایجاد گرما موجب شکسته‌شدن بافت‌های چربی و سلولیت، تحریک تولید کلاژن و الاستین شده و باعث لاغری موضعی و جوانسازی و لیفت پوست می‌گردد.

اساس عملکرد دستگاه روبولکس مبتنی بر تحریک طبیعی فرآیندهای فیزیولوژیکی پوست است و برای انواع پوست مناسب می‌باشد. این دستگاه دارای 3 هندپیس RF اختصاصی برای مناطق مختلف بدن از جمله بدن، صورت و بازو و یک هندپیس کویتیشن دارد. عملکرد تکنولوژی‌های به کار رفته در دستگاه روبولکس به شرح زیر می‌باشد:

لاغری موضعی و رفع سلولیت با کویتیشن

تکنولوژی اولتراسوند کویتیشن(Ultrasound Cavitation)

تکنولوژی اولتراسوند کویتیشن به کار رفته در این دستگاه، باعث از بین‌بردن چربی‌های موضعی و سلولیت می‌شود. به این صورت که این دستگاه با دارا بودن یک هندپیس کویتیشن 38 کیلو هرتز، امواج فراصوت که ما قادر به شنیدن آن‌ها نیستیم، تولید می‌کند و این امواج باعث ایجاد تکانه‌هایی می‌شود که در چرخه‌های با سرعت بالا در بدن حرکت می‌کنند.

این تکانه‌ها باعث ایجاد تعداد بی‌نهایت ریز حفره‌ها یا میکرو‌حباب‌ها می‌شوند که به تدریج بزرگ شده، تا زمانی که ریزحباب‌ها شروع به ترکیدن می‌کنند و باعث ایجاد اثر چکشی روی غشای سلولی، سلول چربی شده و آن‌ها را تجزیه می‌کنند. سپس سلول‌های چربی تجزیه‌شده از طریق سیستم لنفاوی در طولانی‌مدت از بدن دفع می‌شوند.

نتایجی که با استفاده از این تکنولوژی به دست می‌آید همانند نتایج لیپوساکشن خواهد بود با این تفاوت که غیر تهاجمی و بدون نیاز به عمل است.

تکنولوژی فرکانس رادیویی(Radio Frequency)

قابلیت رادیوفرکانسی به کاررفته در این دستگاه باعث می‌شود که امواج رادیو فرکانسی در 5 تا 15 میلی‌متری پوست نفوذ کند و با ایجاد گرما باعث متلاشی‌شدن غدد چربی شده و آن را به مایع تبدیل می‌کند که از طریق غدد لنفاوی از بدن دفع می‌شوند. این تکنولوژی همچنین باعث افزایش گردش خون در بدن شده و در ناحیه درمان‌شده تولید کلاژن را تحریک می‌کند و باعث افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود و به این ترتیب باعث جوانسازی پوست و رفع چین‌وچروک می‌شود.

تکنولوژی لیزر کم توان( Low Level Laser)

تکنولوژی لیزر کم توان با طول موج 655 نانومتر، انرژی نور را بدون آسیب رساندن به پوست به بافت‌های چربی منتقل کرده و غشای سلولی آن را تجزیه و باعث متلاشی شدن و تبدیل آن به مایع می‌گردد که از طریق غدد لنفاوی دفع می‌گردد. تکنولوژی لیزر به کار رفته در دستگاه روبولکس همچنین باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین شده و موجب لیفت و جوانسازی پوست می‌شود. به همین دلیل استفاده از دستگاه روبولکس پس از لیپوساکشن برای لیفت پوست، روشی بسیار کار آمد به شمار می‌آید.

تکنولوژی مکش(Vacuum)

با استفاده از تکنولوژی وکیوم به کار رفته در دستگاه روبولکس، یک ماساژ و مکش عمیقی به پوست وارد شده و باعث از بین بردن سلولیت‌ها می‌شود. سلولیت‌ها نوع خاصی از چربی‌ها هستند که حتی با ورزش و رژیم غذایی طولانی‌مدت هم به سختی حل می‌شوند. اما دستگاه روبولکس با خاصیت وکیوم قادر به از بین بردن آن‌ها می‌باشد. همچنین ماساژی که توسط این دستگاه ایجاد می‌شود باعث باز شدن رگ‌ها و افزایش جریان خون در رگ‌ها و لنف‌ها می‌شود که این امر باعث رفع شلی‌پوست شده و موجب سفت‌شدن و صاف‌شدن پوست می‌شود.

لاغری و جوانسازی با فرکانس رادیویی و لیزر
کاربردهای دستگاه لاغری و جوانسازی روبولکس

کاربردهای دستگاه روبولکس

  • رفع چربی‌های موضعی
  • رفع سلولیت
  • رفع چین و چروک و جوانسازی پوست
  • لیفت صورت و بدن
  • افزایش گردش خون و متابولیسم
  • تقویت خاصیت ارتجاعی پوست
  • فرم دهی بدن
  • سفت شدن و صاف شدن پوست
  • بهبود کیفیت و رنگ پوست
  • کاهش تورم(برای مثال رو ران و ساق پا)
  • کمک به نتایج بالینی پس از جراحی‌های لیپوساکشن و ابدومینو پلاستی

سؤالات متداول

لاغری موضعی و جوانسازی با این دستگاه بدون بیهوشی و عمل جراحی بوده و غیرتهاجمی می‌باشد.

تعداد جلسات درمان با توجه به نوع پوست، شدت مشکلی که باید اصلاح شود و اثر مورد انتظار زیباجو بستگی دارد، اما اغلب به 5 الی 12 جلسه که باید به صورت 1 یا 2 جلسه در هفته صورت پذیرد، نیاز می‌باشد.

مدت زمان هر جلسه بسته به اندازه ناحیه درمان 20 الی 60 دقیقه ممکن است طول بکشد.

خیر زیباجویان بلافاصله می‌توانند به فعالیت‌های روزانه خود برگردند.

استفاده از این دستگاه هیچگونه آسیبی برای بدن ایجاد نمی‌کند. اما ممکن در درصد بسیار کمی از افراد در ناحیه مورد درمان کمی قرمزی، تورم و یا سوزش ایجاد شود که بعد از چند ساعت از بین خواهند رفت.

استفاده از این دستگاه هیچ گونه دردی ندارد و کاملاً غیر تهاجمی است. استفاده از این دستگاه در بین زیباجویان به عنوان درمان راحت و قابل تحمل توصیف شده است.

افرادی که بافت چربی انباشته‌شده به صورت موضعی یا چاقی موضعی، سلولیت، ناهمواری و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست هستند، کاندید مناسبی برای استفاده از این دستگاه می‌باشند. همچنین این روش برای رفع شل‌شدگی پوست پس از لیپوساکشن، زایمان، کاهش وزن توصیه می‌شود. استفاده از این دستگاه هیچ محدودیت سنی ندارد.

ماندگاری نتایج حداقل یک سال است. چون فناوری‌های استفاده‌شده در این دستگاه بدن را وادار به تخریب و دفع چربی می‌نماید، این فرآیند باعث تغییر ساختاری در سوخت‌وساز بدن و سازوکار تجمع و ذخیره چربی در بدن می‌شود و نتایج آن دائمی خواهد بود، اما برای حفظ این نتایج، باید در عادات غذایی و فعالیت بدنی خود تغییر واقعی ایجاد کنید.

پروژه‌های مرتبط