لایه برداری و جوانسازی پوست با میکرودرم ابریژن

پوست بزرگترین اندام بدن انسان است و صاف‌بودن آن نقش بسیار مهمی در زیبایی بازی می‌کند، اما به مرور زمان و در اثر برخی از عوامل نظیر سبک زندگی، نورخورشید، جوش و آکنه، لک‌های ناشی از افزایش سن و بارداری و… طراوت خود را از دست داده و کدر می‌شود.

علاوه بر این پوست به طور طبیعی و منظم سلول‌های مرده را می‌ریزد تا راه را برای سلول‌های جدید باز کند اما گاهی اوقات سلول‌های مرده آنطور که باید ریزش نمی‌کنند که این می‌تواند باعث خشک شدن، کدر شدن، پوسته پوسته شدن و لکه‌دار شدن آن شود و حتی می‌تواند منافذ را مسدود کند.

در مواجهه با پوست کدر ممکن است شما هم به این فکر بیفتید که چگونه می‌توانید آن را پاک‌سازی کنید و یک درخشش سالم به آن بدهید، ما به شما میکرودرم ابریژن را پیشنهاد می‌کنیم.  لایه‌برداری و جوانسازی پوست با میکرودرم ابریژن یکی از راه‌هایی است که می‌توان باعث نمایاندن لایه‌ی تازه‌ای از پوست شده و زیبایی، یکنواختی و بهبود رنگ را به آن بازگرداند.

میکرودرم ابریژن چیست

میکرودرم ابریژن چیست

میکرودرم ابریژن(Microdermabrasion) یا «لایه‌برداری قدرتی» نوعی از روش‌های جوانسازی و زیبایی پوست است که در آن، خارجی‌ترین یا سطحی‌ترین لایه‌ پوست به نام میکرودرم که معمولاً حاوی بیش‌ترین لک‌های آشکار، رنگدانه، زبری و چین و چروک است، با استفاده از یک ساینده ظریف که به آرامی اعمال می‌شود، برداشته می‌شود.

هدف از انجام میکرودرم ابریژن، لایه برداری لایه‌های مرده و آسیب‌دیده پوست است. این روش می‌تواند گردش سلولی را افزایش داده و تولید کلاژن که مهم‌ترین پروتئین در شادابی و جوانی پوست است، را تحریک کند. در نتیجه انجام این روش یک لایه جدید پوست تشکیل می‌شود که صاف‌تر، روشن‌تر و یکدست‌تر است.

موارد کاربرد میکرودرم ابریژن

رفع کک و مک حاصل از آفتاب توسط میکرودرم ابریژن

رفع کک‌ومک حاصل از آفتاب

روشن سازی پوست

روشن سازی پوست

رفع جای جوش و آکنه

رفع جای جوش و آکنه

کم رنگ کردن ترک شکم توسط میکرودرم ابریژن

کم‌رنگ کردن استرچ مارک

از بین بردن جوش‌ های سرسیاه توسط میکرودرم ابریژن

رفع جوش‌‌های سرسیاه

رفع جای زخم

رفع جای زخم

جوان سازی و شادابی پوست توسط میکرودرم ابریژن

جوان‌سازی و شادابی پوست

رفع لک های ناشی از افزایش سن بوسیله میکرودرم ابریژن

رفع لک‌های افزایش سن

رفع خطوط ظریف و چین و چروک توسط میکرودرم ابریژن

رفع چین‌وچروک ظریف

رفع لک های بارداری

رفع لک‌های دوران بارداری

در کلینیک دکتر پرستو مهدویه خدمات میکرودرم ابریژن با چه دستگاهی انجام می‌شود

در کلینیک دکتر پرستو مهدویه خدمات میکرودرم ابریژن با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه این حوزه( MICRODERMABRASION NICEDERM IV) صورت می‌پذیرد. این دستگاه قادر به انجام هر دو روش کریستالی (پودری) و الماسی(دایاموند) میکرودرم ابریژن است. همچنین این دستگاه دارای قابلیت وکیوم ماساژ حرفه‌ای نیز می‌باشد.

میکرودرم ابریژن کریستالی(پودری)

در این روش کریستال‌های ظریف اکسید آلومینیوم با فشار مناسب و از قبل تنظیم‌شده بر روی پوست اسپری می‌شود که منجر به تراش ملایم لایه سطحی شده، سپس به طور هم‌زمان سلول‌های مرده و کریستال‌های اسپری شده به درون دستگاه مکیده می‌شود و درون محفظۀ دیگری ته نشین می‌شوند. این عمل برای هر شخص با کپ یکبار مصرف استریل شده صورت می‌پذیرد.

میکرودرم ابریژن الماسی(دایاموند)

در این روش، لایه برداری بدون نیاز به پودر انجام می‌شود. این دستگاه یک هندپیس با نوک الماسی دارد که با تنظیم عمق ساییدگی بر روی پوست مالیده می‌شود و به آرامی سلول‌های مرده پوست را جدا می‌کند و در عین حال بلافاصله سلول‌های مرده مکیده می‌شوند. میکرودرم الماسی جهت لایه برداری نواحی حساس صورت همچون اطراف چشم‌ها و همچنین پوست‌های حساس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه-میکرودرم-ابریژن

سؤالات متداول

میکرودرم ابریژن غیرتهاجمی بوده و بدون نیاز به عمل جراحی و بیهوشی صورت می‌گیرد.

در کلینیک دکتر پرستو مهدویه با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، تعداد جلسات مناسب برای شما در نظر گرفته می‌شود. اما به طور معمول می‌توان گفت بسته به پوست شما و شدت مشکلات پوستی آن ممکن است، 5 الی 16 جلسه در نظر گرفته شود.

میکرودرم ابریژن به طور متوسط حدود 45 دقیقه طول می‌کشد.

بسته به نوع پوست و دلیل درمان، میکرودرم ابریژن می‌تواند به صورت هفتگی، هر دو هفته یکبار یا ماهانه بر روی پوست افراد اجرا شود.

در کلینیک دکتر پرستو مهدویه ابتدا پوست شما مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که میکرودرم ابریژن برای شما مناسب است یا خیر. اما میکرودرم ابریژن می‌تواند برای افراد با هر رنگ پوستی انجام شود و استفاده از این روش محدودیت سنی ندارد. همچنین این روش برای دوران بارداری که از پاکسازی شیمیایی پوست اجتناب می‌شود، مناسب است.

با توجه به این که میکرودرم ابریژن روی سطحی‌ترین لایه پوست اعمال می‌شود، مواردی نظیر: چین‌وچروک‌های عمیق، اسکارهای جراحی، رنگدانه‌ها یا آکنه‌های شدید و شلی پوست صورت ناشی از افزایش سن را برطرف نمی‌کند و باید با سایر روش‌های جوانسازی صورت برای کسب نتیجه مطلوب ادغام گردد.

شما بلافاصله بعد از اولین جلسات نتایج قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد اما مشاهده نتایج نهایی عموماً پس از 5 الی 12 جلسه پدیدار می‌شود.

ماندگاری نتایج میکرودرم ابریژن موقت است و بسته به تعداد جلسات و نوع پوست افراد، بین 3 الی 6 ماه است، اما اگر مراقبت‌های پوستی که بعد از درمان در کلینیک دکتر پرستو مهدویه تجویز می‌شود را انجام دهید، اثرات درمان پایدارتر و ماندگارتر خواهد بود.

میکرودرم ابریژن روشی بدون درد است و در انجام آن نیازی به استفاده از بیهوشی یا بی‌حس‌کننده نیست.

به این دلیل که میکرودرم ابریژن تهاجمی نیست عوارض جدی نخواهد داشت و برای مدت کوتاهی ممکن است سوزش و تورم ایجاد شود که برطرف خواهد شد.

انجام این روش برای اکثر افراد بدون دوره نقاهت است. اما اگر فردی با عوارض جانبی آن مواجه شود، پس از چند روز ناپدید می‌شود.

پروژه‌های مرتبط