زیبایی

دستگاه لاغری چیست؟

  فرآیند بهبود شکل و صافی بدن انسان را کانتورینگ بدن می نامند.در سال‌های قبل پزشکان کانتورینگ بدن را از طریق روش‌های تهاجمی مانند لیپوساکشن انجام می‌دادند.با این حال لیپوساکشن عوارض جانبی زیادی دارد، از جمله عوارضی مانند بیهوشی، عفونت و حتی مرگ.خوشبختانه،فناوری به گونه ای پیشرفت کرده است که جای خود را به تکنیک‌های غیر تهاجمی برای شکل دادن به بدن داده است،تمرکز این روش ها به گونه‌ای است که سلول‌های چربی به طور انتخابی حذف می‌شوند.در اصل دستگاه لاغری یک دستگاه پزشکی است که برای از بین بردن  چربی‌های موضعی به منظور تغییر شکل خطوط بدن و رفع سلولیت و افتادگی‌ها استفاده می‌شود.دستگاه‌های لاغری بر اساس آخرین تکنولوژی‌ها ساخته شده اند بنابراین به طور موثر به کاهش سایز بدون هیچ گونه عوارض جانبی کمک می‌کنند.دفع چربی مرده از طریق جریان لنف انجام می‌شود و هرچقدر رژیم غذایی اصولی‌تر و فعالیت بدنی بیشتر باشد تحریک لنفاوی بیشتری خواهیم داشت و نتایج را در مدت زمان کوتاه‌تری میبینیم. 

انواع دستگاه‌های لاغری:

 

انواع دستگاههای لاغری: 

در طول دهه گذشته ، تکنیک‌های مختلفی برای درمان غیر جراحی چربی‌های موضعی (پهلو،باسن،شکم) مورد استفاده قرار گرفته است که آن‌ها را می‌توان به دو گروه طبقه‌بندی کرد:

 ۱-تکنیک های لیپولیتیک

 که باعث آزادسازی تری گلیسیرید از سلول‌های چربی می‌شوند این گروه شامل تعداد قابل توجهی از روش هاست مانند Rf،لیزر 

۲-تکنیک های آدیپوسیتولیتیک 

که باعث تخریب و مرگ سلول‌های چربی می‌شود و شامل روش‌های بسیار نادر و کمی است، مانند کرایولیپولیز، امواج اولتراسوند متمرکز با قدرت بالا(کویتیشن)و تزریق انواع مزوهای لاغری. 

 

 

 

مطالعه بیشتر : معیار های زیبایی چهره



_کرایولیپولیز، به عبارت معمول، حذف یا «لیز» چربی یا «لیپو» از طریق انجماد (کرایو) است.

 اساساً، چربی نسبت به بافت اطراف نسبت به سرما حساس‌تر است، بنابراین از طریق کرایولیپولیز، می‌توان سلول‌های چربی را بدون تأثیر بر ساختارهای مجاور، وادار به مرگ خود به خود کرد. تقریبا ۱۲ هفته طول می‌کشد تا دفع چربی از طریق جریان لنف کامل شود بهترین دستگاهی که  با این فرآیند عمل می‌کند دستگاه کولتک است که با یک بار استفاده  ۳۰ درصد از سلول‌های چربی دچار مرگ سلولی می‌شوند و روشی غیر قابل برگشت است و هیچ‌گونه عوارضی ندارد و در دنیا به عنوان غول لاغری شناخته می‌شود ما مفتخریم که برای اولین بار در استان یزد دستگاه کولتک را در کلینیک دکتر مهدویه موجود کردیم.

 _درمان با لیزر کم توان اساساً، این فناوری از نظر تئوری با استفاده از لیزر 635 نانومتری برای ایجاد سوراخ در سلول چربی کار می‌کند و در نهایت باعث تخلیه آن می‌شود. سپس، لیپیدها یا چربی‌ها توسط جریان سیستمیک طبیعی بدن منتقل شده و دفع می‌شوند. _کوویتیشن با امواج اولتراسوند متمرکز امواج اولتراسوند باعث حرکت مایع میان بافتی می‌شوند و این حرکت باعث ایجاد حباب‌هایی بین سلول‌های چربی می‌شوند و حباب ها باعث تخریب غیر قابل برگشت دیواره‌های سلول چربی می‌شوند.امواج اولتراسوند فقط بر روی سلول های چربی اثر می‌گذارند بنابراین، هیچ آسیبی به بافت اطراف وارد نمی‌شود و محتویات سلول‌های چربی توسط جریان لنفاوی طبیعی بدن دفع می‌شوند

 _امواج رادیوفرکانسی یا RF آر اف حرارت عمیق و کنترل شده ای به سلول های چربی مورد نظر وارد میکند و باعث کاهش حجم سلول های چربی میشود در عین حال بافت را سفت می‌کند، سنتز کلاژن را افزایش می‌دهد و گردش خون را بهبود می‌بخشد. در نهایت سه مزیت را به طور همزمان ارائه می‌دهد: کم شدن سایز بدن، کاهش سلولیت و سفت کردن پوست و رفع افتادگی. یکی از دستگاه‌هایی که با این نوع فناوری کار می‌کند دستگاه روبولکس است که دارای تاییده‌ی FDAاست

 _مزو‌های لاغری : مزوتراپی شامل یک سری تزریقات ساده است که به شکستن چربی‌های موضعی کمک می‌کند. این فرآیند تجزیه چربی بدن به عنوان لیپولیز شناخته می‌شود. این روش کاهش چربی موضعی با تزریق یک سری محلول ها به پوست انجام می‌شود اخیرا مقالات زیادی نشان می‌دهد که ترکیب روش لاغری کولتک با مزوهای لاغری چربی موضعی را ۴۶ درصد کاهش می‌دهد که درصد قابل تاملی است این روش نیز که جز جدیدترین روش‌های لاغری است در کلینیک دکتر مهدویه انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *